fredag 25 mars 2016

Vi går mot vår!

Äntligen går vi mot vår, ljuset återvänder och allt känns mycket lättare!

Har varit dålig på att uppdatera men ska försöka bättra mig (igen)

Hundarna är ofta med mig på jobbet. Jag har, i mitt tycke, världens bästa jobb!! Undervisar på Strömma naturbruksgymnasium i ämnet Hundkunskap. De är både med praktiskt i träningen men också som "försöksobjekt" när vi tittar på specifika saker som anatomi, beteende m m

Kira har nyss fyllt 10 år. Hon är lika pigg och go som vanligt men dessvärre har anaplasman gjort att det inte blir mer tävlingar. Men hon är fortfarande stjärnan här hemma, hon underlättar mycket med sysslorna hos fåren!

Bilbo har gått fint framåt i vallningen. Kan bara matte skärpa sig och få till bra träning så blir det vp till sommar eller höst. Vi jobbar också vidare med lydnaden och det går framåt, ska bara kanalisera hans energi till rätt saker :)

Akka tar sig i vallningen, börjar bli riktig användbar inomhus. Med lite hjälp av "Lammisarna" så kommer hon att utvecklas fint i år. Med Akka har jag testat på Nosework och specialsök. Hon jobbar fint men som allt annat, jag måste se till att vi tränar också!!

Akka och Bilbo ögonlystes i februari med UA, alltid roligt!

Får fina rapporter från valpköparna och förhoppningsvis blir vi några stycken som provar VP i år!


Kira på en av hennes sista nöttävlingar
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar