tisdag 25 maj 2010

Nöttävlingar i dingle


I helgen var det nöttävlingar i Dingle. Startade med Kira båda dagarna. På lördagen gick det riktigt bra. Hon var lydig, stark och jobbade kanonfint. På grund av min orutin slarvade jag bort första priset och vi fick 99 poäng av 130. Men jag är jättenöjd med henne för hon jobbade mycket bra.
På söndagen var det mer drag på djuren och vi startade tidigt i tävlingen. Återigen lyste min orutin, främst på att läsa hur kvigor beter sig jämfört med får, igenom. Jag satte Kira i en för svår situation och vi fick bryta.


Många fina resultat blev det under helgen men roligast var att Josefin och Buck tog 20 p till nötcupen och har nu 30 p vilket gör att de är garanterat med, Grattis!!








Sen blev Paula och Zam bästa NN1-ekipage under helgen och Zam har verkligen gått framåt sedan jag såg dom sist. De fick också fina poäng till cupen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar